Løjt Kirkeby Gruppe

Godt nytår og tak for støtten i 2020

28. december 2020 · Nyheder · Skrevet af Løjt Kirkeby Gruppe

2020 har på alle måder været et udfordrende år. Også for KFUM-spejderne i Løjt Kirkeby.

Det er svært at drive foreningstilbud, når man ikke må samles. Det er også svært at tjene de nødvendige penge til foreningskassen, når de begivenheder, vi plejer at tjene en skilling på, bliver aflyst. For eksempel vores eget åbne og børnevenlige Sankt Hans arrangement og dyrskuet i Aabenraa, hvor vi hjælper med at rydde op og muge ud.

Ved sæsonstarten i august modtog alle spejdere – nye som gamle – en velkomstgave.

Men selv om coronaåret 2020 har budt på aflyste spejderaftner, aflyste spejderture og missede indtjeningsmuligheder, så er der alligevel grund til at kippe med flaget:

Vores frivillige spejderledere har formået at skabe gode oplevelser for vores spejdere på trods af diverse restriktioner og nedlukninger.

Tak for donationerne

Vi har mærket det stærke, lokale sammenhold i Løjt flere gange i løbet af 2020: Da Løjt Fritidsklubs Rejse- og Aktivitetsforening besluttede at nedlægge sig selv og donere egenkapitalen til foreningslivet i Løjt, modtog KFUM-spejderne i Løjt en flot donation på 34.800 kroner i februar.

Det samme skete i slutningen af 2020, hvor Løjt Infokanal lukkede og fordelte egenkapitalen til socialt og kulturelt arbejde i Løjt Sogn. I den forbindelse modtog KFUM-spejderne i Løjt en flot donation på 20.000 kroner.

Grupperådsbestyrelsen vil gerne benytte denne lejlighed til at takke mange gange for disse flotte donationer. Det betyder, at vi fortsat kan drive et attraktivt – og velsøgt – spejdertilbud i Løjt.

Udlån af spejderarealer

I KFUM-spejderne i Løjt Kirkeby har vi også forsøgt at tage medansvar og udvise (lokal)samfundssind under coronaen: Vi har stillet vores fine udendørsarealer rundt om spejderhuset på Mosevej til rådighed for Løjt Skole, når skolen har haft brug for et velegnet sted til udendørsundervisning. Her kunne elever og lærere benytte vores faciliteter, der tæller bålhytte, udendørs vandhaner, toilet i garagebygning, overdækkede picnicborde, skov og engarealer.

Tilgang af spejdere = brug for ledere

Det tilbud har mange af de yngste klasser i skolen benyttet sig af. Vi tror på, at det også er en del af forklaringen på, at vi har oplevet en stor tilgang af nye bæver-spejdere efter sommerferien.

Tilgangen betyder også, at vi er på udkig efter voksne, der har lyst til at blive spejderledere og give vores spejdere gode oplevelser og gode værdier med i rygsækken. Kunne det være noget for dig? Så se med her.

Annoncør, skal du have en flyer husstandsomdelt?

Har du kendskab til en forening eller en virksomhed i Løjt, der har brug for at få husstandsomdelt en flyer eller en reklame til de 1600 husstande på Løjt Land?  Så tøv ikke med at fortælle vedkommende, at KFUM-spejderne i Løjt Kirkeby fire gange årligt kommer rundt til alle postkasser på Løjt Land.

Det er nemlig os, der omdeler Kirkebladet for Løjt Sogn. Men andre annoncører har også mulighed for at få materiale med rundt på disse omdelinger til konkurrencedygtige priser. Kontakt grupperådsformand Bjørn Voldbjerg, hvis du er interesseret i at høre nærmere om mulighederne. Tlf. 26192891.

På gensyn i 2021

Til slut skal der lyde en stor tak for samarbejdet i 2020 til alle spejdere, spejderforældre, spejderledere og samarbejdspartnere i Løjt og omegn.

Vi glæder os til at se jer og samarbejde med jer i 2021.

Godt nytår!

Grupperådsbestyrelsen